La MV Agusta Brutale 1000 RR se actualiza para 2023 con nuevos colores y pequeñas mejoras internas del motor y la electrónica.

Precio de la MV Agusta Brutale 1000 RR no disponible

El precio de la MV Agusta Brutale 1000 RR (N.D.) se desconoce por ahora pero seguramente sea muy similar al del modelo anterior (32.300 €), y algo superior al de su hermana la MV Agusta Brutale 1000 RS (N.D.)

En el mercado podemos encontrar rivales de la talla de la Ducati Streetfighter V4 S (29.090 €), la Aprilia Tuono V4 Factory (19.999 €), la Triumph Speed Triple 1200 RR (21.400 €), la BMW M 1000 R (25.100 €), la KTM 1290 Super Duke RR (26.249 €) la Yamaha MT-10 SP (21.399 €) o la Kawasaki Z H2 (N.D.).

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Información de la MV Agusta Brutale 1000 RR

La MV Agusta Brutale 1000 RR no recibe muchos cambios para 2023 respecto su versión anterior, la MV Agusta Brutale 1000 RR 2021. Visualmente se mantiene igual a excepción de un nuevo color. En lo técnico, recibe 23 pequeñas mejoras o detalles repartidos entre los internos del motor, el chasis y la electrónica.

El motor de la MV Agusta Brutale 1000 RR sigue siendo el tetracilíndrico de 1000 cc y 208 cv, pero con mejoras internas que facilitan su conducción, como su nueva gestión de acelerador electrónico, sobre todo en la fase de cerrado, evitando los cortes abruptos de potencia y suavizando el gesto "off/on", así como cuando desconectas el control de crucero. También encontramos un nuevo eje de balance interno que reduce en un 54% las vibraciones de alta frecuencia, permitiendo ahora utilizar los retrovisores a cualquier régimen.

La electrónica de la MV Agusta Brutale 1000 RR actualiza su gestión de los diferentes sistemas de ayuda a la conducción como el control de tracción, el Launch Control o el nuevo FLC (Front Lift Control) que regula el levantamiento del tren delantero.

La Brutale 1000 RR se difrerencia de su hermana la Brutale RS en las suspensiones principalmente, equipando esta un set de suspensiones electrónicas Öhlins Nix 43 con tratamiento TiN.

Carnet necesario para conducir la MV Agusta Brutale 1000 RR

A

Electrónica de la MV Agusta Brutale 1000 RR

  • Unidad inercial IMU
  • Full LED + Luces diurnas DRL.
  • Luces cuneteras.
  • Pantalla TFT con conectividad.
  • Control de crucero.
  • Modos de motor: Sport, Race, Rain y Custom.
  • Control de tracción desconectable.
  • Anti-wheelie.
  • Control de salidas.
  • Cambio rápido EAS 3.0.
  • Suspensiones electrónicas Öhlins.
  • Mobisat tracker.
  • Control de presión TPMS (opcional).

Galería de fotos de la MV Agusta Brutale 1000 RR

Colores de la MV Agusta Brutale 1000 RR

Rivales de la MV Agusta Brutale 1000 RR

Otras versiones de la MV Agusta Brutale 1000

Neumáticos para la MV Agusta Brutale 1000 RR | Medidas originales

Neumático delantero: 120/70-17 58W | Neumático trasero: 200/55-17 78W
Atención: Si ha llegado la hora de cambiar los neumáticos de tu moto, ten en cuenta que tanto las medidas como el código de carga y el código de velocidad han de ser compatibles con los de los neumáticos de origen. En caso contrario, tu moto podría incumplir la normativa y podrían sancionarte por ello.

Neumáticos compatibles con la MV Agusta Brutale 1000 RR

Atención: Los neumáticos que te mostramos son similares a los que utiliza este modelo, pero podrían no cumplir con los requisitos de la MV Agusta Brutale 1000 RR. Recuerda que debes cotejar las medidas, el código de carga y código de velocidad con tu ficha técnica antes de comprar tus neumáticos.
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Ficha técnica de la MV Agusta Brutale 1000 RR

ENGINE
Type Four cylinder, 4 stroke, 16 valve
Timing system “D.O.H.C”, radial valve and DLC tappet
Total displacement 998 cm3 (60.9 cu. in.)
Compression ratio 13.4:1
Starting Electric
Bore x stroke 79 mm x 50.9 mm (3.1 in. x 2.0 in.)
Max. power - r.p.m. (at the crankshaft) 153,0 kW (208 hp) at 13.000 r.p.m.
Max. torque - r.p.m. 116,5 Nm (11,9 kgm) at 11.000 r.p.m.
Cooling system Cooling with separated liquid and oil radiators
Engine management system Integrated ignition - injection system MVICS 2.1 (Motor & Vehicle Integrated Control System) with eight injectors (4 lower fuel injectors by Mikuni + 4 upper fuel injectors by Magneti Marelli with increased fuel flow). Engine control unit Eldor Nemo 2.1, throttle body bore 50 mm diameters full ride by wire Mikuni, pencil-coil with ion-sensing technology, control of detonation and misfire. Torque control with four maps - Traction control with 8 levels + off and wheelie control with inertial platform
Electronic quick-shift MV EAS 3.0 (Electronically Assisted Shift Up & Down)
Clutch Wet, multi-disc with back torque limiting device and Brembo radial pump/lever assembly
Transmission Cassette style; six speed, constant mesh
Primary drive 48/82
Gear ratio
First gear speed 14/37
Second gear speed 16/33
Third gear speed 18/31
Fourth gear speed 20/30
Fifth gear speed 22/29
Sixth gear speed 21/25
Final drive ratio 15/41
ELECTRICAL EQUIPMENT
Voltage 12 V
Alternator 350 W at 5.000 r.p.m.
Battery Li-ion 12 V - 4.0 Ah
DIMENSIONS AND WEIGHT
Wheelbase 1.415 mm (55.71 in.)
Overall length 2.080 mm (81.89 in.)
Overall width 805 mm (31.69 in.)
Saddle height 845 mm (33.27 in.)
Min. ground clearance 141 mm (5.55 in.)
Trail 97 mm (3.82 in.)
Dry weight 186 kg (410.06 lbs.)
Fuel tank capacity 16 l (4.23 U.S. gal.)
PERFORMANCE
Maximum speed* over 300 km/h (186 mph)
FRAME
Type CrMo Steel tubular trellis
Rear swing arm pivot plates material Aluminium alloy - Adjustable swingarm pivot height
FRONT SUSPENSION
Type Öhlins Nix EC hydraulic “upside down” front forks with TiN superficial treatment. Completely adjustable with electronically controlled compression and rebound damping with manually controlled spring preload.
Fork dia. 43 mm (1.69 in.)
Fork travel 120 mm (4.72 in.)
REAR SUSPENSION
Type Progressive, single shock absorber Öhlins EC TTX completely adjustable with electronicall controlled compression and rebound damping and spring preload
Single sided swing arm material Aluminium alloy
Wheel travel 120 mm (4.72 in.)
BRAKES
Front brake Double floating disc with Ø 320 mm (Ø 12.6 in.) diameter, with steel braking disc and aluminium flange - Brembo radial pump/level assembly
Front brake caliper Brembo Stylema radial-type, single-piece with 4 pistons Ø 30 mm (Ø 1.18 in.)
Rear brake Single steel disc with Ø 220 mm (Ø 8.66 in.) dia.- Brembo PS13 brake pump
Rear brake caliper Brembo with 2 pistons Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)
ABS System Continental MK100 with RLM (Rear Wheel Lift-up Mitigation) and with cornering function
WHEELS
Front: Material/size Forged aluminium alloy 3,50 ” x 17 ”
Rear: Material/size Forged aluminium alloy 6,00 ” x 17 ”
TYRES
Front 120/70 - ZR 17 M/C (58 W)
Rear 200/55 - ZR 17 M/C (78 W)
FAIRING
Material Carbon fiber and thermoplastic material
CONTENTS
Steering damper Öhlins EC with electronic manual and automatic adjustment modes
Carbon components Air-box cover - Dashboard harness cover RH /LH central panel for fuel tank - RH/LH side panel for fuel tank - Central and lateral cover for projector Clutch and gearbox covers RH/LH external air intake
Exclusive features Light crankshaft - New combustion chamber Titanium connecting rods - Dashboard TFT 5.5” color display - Cruise control - Bluetooth GPS MV Ride App for navigation mirroring, app-controlled engine, suspension and rider aids setup - Launch Control FLC Front lift control Mobisat tracker
OPTIONAL
The full Special Parts range is available on the MV Agusta website
EMISSIONS
Environmental Standard Euro 5
Combined fuel consumption 6.8 l/100 km
CO2 Emissions 158 g/km

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