Precio de la Aprilia RSV4 1100 Factory: 25.999€
El precio de la Aprilia RSV4 1100 Factory (25.999 €) es superior al de la Aprilia RSV4 RR () que se sitúa un escalón por debajo. La Aprilia RSV4 1100 factory es la nueva versión con motor más potente, por encima de 215cv, por tanto deberíamos equiparar su precio al de otras super deportivas de potencia similar como la Ducati Panigale V4 S (30.890 €), la Kawasaki ZX-10R Special Edition (24.650 €), la BMW S 1000 RR (21.250 €), la MV Agusta F4 RR (30.190 €), la Honda CBR1000RR SP2 (32.100 €), la Suzuki GSX-R1000R (22.229 €) y la Yamaha YZF-R1M (26.899 €).
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Calcula tu seguroInformación de la Aprilia RSV4 1100 Factory
La nueva Aprilia RSV4 1100 Factory 2019 es la última versión de la saga superbike de Aprilia. Ahora cuenta con 100 cc extra, que le otorgan la potencia necesaria para superar la barrera de los 215 cv que ya ha sido sobrepasada por otras deportivas como la BMW S 1000 RR o la nueva Ducati Panigale V4.
La Aprilia RSV4 1100 Factory 2019 toma como base el motor de la Aprilia Tuono V4, que cubica 1078 cc, y lo optimiza para sacarle 217 cv al motor. De este modo, la Aprilia RSV4 1100 Factory se convierte en la máquina más prestacional matriculable.
En el apartado electrónico, la Aprilia RSV4 1100 Factory 2019 cuenta con la misma electrónica que la Aprilia RSV4 RF anterior, todo el sistema APRC (Aprilia Performance Ride Control mostrada en 2 opciones de display), al que se le añaden funciones de RLM en la gestión del ABS en curva (Rear wheel Lift-up Mitigation).
- IMU (Bosch 6 ejes)
- ABS (cornering ajustable en 3 niveles/RLM)
- ATC (Control de Tracción ajustable en 8 niveles)
- AWC (Control antiwheelie ajustable en 3 niveles)
- ALC (Launch control ajustable en 3 niveles)
- AQS (Cambio semi-automático)
- APL (Pit limiter)
- ACC (Control de crucero)
- Mapas de potencia (Sport, Track y Race)
- MIA (plataforma multimedia)
Los componentes de la parte ciclo de la nueva Aprilia RSV4 1100 Factory siguen siendo los mismos (suspensiones delanteras Öhlins NIX con tratamiento TIN y amortiguador trasero Öhlins TTX y amortiguador de dirección ajustable Öhlins) exceptuando las pinzas de freno delantero, que ahora son las Brembo Stylema, una nueva versión de las M50, más reducidas, más ligeras y con mejor refrigeración.
Electrónica de la Aprilia RSV4 1100 Factory
- APRC
- IMU
- ABS (cornering/RLM)
- ATC
- AWC
- ALC
- AQS
- APL
- ACC
Galería de fotos de la Aprilia RSV4 1100 Factory
Colores de la Aprilia RSV4 1100 Factory
Carnets de conducir válidos para la Aprilia RSV4 1100 Factory
Rivales de la Aprilia RSV4 1100 Factory
Otras versiones de la Aprilia RSV4 1100
Neumáticos para la Aprilia RSV4 1100 Factory | Medidas originales
Neumáticos compatibles con la Aprilia RSV4 1100 Factory
Ficha técnica de la Aprilia RSV4 1100 Factory
Engine type Aprilia longitudinal 65° V-4 cylinder, 4-stroke, liquid cooling system, double overhead camshafts (DOHC), four valves per cylinder
Bore and stroke 81 x 52.3 mm
Total engine capacity: 1,078cc
Compression ratio: 13.6:1
Maximum power at crankshaft: 217 HP (159.6 kW) at 13,200 rpm
Maximum torque at crankshaft: 122 Nm at 11,000 rpm
Fuel system: Airbox with front dynamic air intakes. 4 Marelli 48-mm throttle bodies with 8 injectors and latest generation Ride-By-Wire engine management.
Choice of three different engine maps selectable by the rider with bike in motion: Track, Sport, Race
Ignition Magneti Marelli digital electronic ignition system integrated in engine control system, with one spark plug per cylinder and “stick-coil”-type coils
Starter Electric
Exhaust: 4 into 2 into 1 layout, two lambda probes, lateral single silencer with ECU-controlled bypass valve and integrated trivalent catalytic converter (Euro 4)
Alternator: Flywheel mounted 450 W alternator with rare earth magnets
Lubrication: Wet sump lubrication system with oil radiator and two oil pumps (lubrication and cooling)
Transmission: 6-speed cassette type gearbox
1st: 39/15 (2.600)
2nd: 33/16 (2.063)
3rd: 34/20 (1.700)
4th: 31/21 (1.476)
5th: 34/26 (1.307) [31/23 (1.348)]
6th: 33/27 (1.222) [34/27 (1.259)]
Gear lever with Aprilia Quick Shift electronic system (AQS)
Clutch Multi plate wet clutch with mechanical slipper system
Primary drive Straight cut gears and integrated flexible coupling, drive ratio: 73/44 (1,659)
Secondary drive Chain: Drive ratio: 41/16 (2.562)
Traction management APRC System (Aprilia Performance Ride Control), which includes Traction Control (ATC), Wheelie Control (AWC), Launch Control (ALC), cruise control (ACC) and speed limiter (APT), all of which can be configured and deactivated independently
Frame Aluminium dual beam chassis with pressed and cast sheet elements Available adjustments:
• headstock position and rake
• engine height
• swingarm pin height
Öhlins adjustable steering damper.
Front suspension Öhlins NIX fork 43 mm TIN surface treatment.
Rear suspension Double braced aluminium swingarm; Öhlins TTX monoshock fully adjustable
Brakes Front: Dual 330-mm diameter floating stainless steel disc with lightweight stainless steel rotor and aluminium flange with 6 pins. Brembo Stylema [M50] monobloc radial callipers.
Rear: 220 mm diameter disc; Brembo calliper.
Bosch 9.1 MP ABS with cornering function, adjustable to 3 maps equipped with RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation) [can be disabled].
Wheel rims Forged aluminium alloy wheels, completely machined, with 5 split spoke design.
Front: 3.5”X17”
Rear: 6”X17”
Tyres Radial tubeless.
front: 120/70 ZR 17
rear: 200/55 ZR 17 (alternative: 190/50 ZR 17; 190/55 ZR 17)
Dimensions Wheelbase: 1439 mm
Length: 2052 mm
Width: 735 mm
Saddle height: 851 mm
Headstock angle: 24.5°
Trail: 103.8 mm
Weight: 199 kg kerb weight with a full tank of fuel; dry weight: 177 kg
Consumption - 6.50 litres/100 km
CO2 emissions - 155 g/km
Fuel tank capacity - 18.5 litres (including 4-litre reserve)